Suomen Kallioperä

Geologinen tutkimus on viime vuosina edennyt nopeasti ja muuttanut jopa maailmankuvaamme. Suomen kallioperä – 3 000 vuosimiljoonaa antaa kattavan kuvan kallioperämme rakenteesta, koostumuksesta ja kehitysvaiheista. Kallioperämme kokonaisuuksia käsittelevien lukujen lisäksi käydään läpi nykyaikaisen geologian perusteet.

Kirja sopii kaikille luonnosta kiinnostuneille, alan harrastajien käsikirjaksi, geologian perusteokseksi sekä soveltuvin osin myös ammatilliseen koulutukseen ja lukio-opetukseen.

• Lähes 400 sivua kattavaa tietoa
  • Kirjoittajina eri osa-alueiden johtavat asiantuntijat
  • 100 havainnollista karttaa ja kaaviota
  • 150 kuvaa kallioperästä ja kivistä
  • Korkeatasoinen neliväripainatus
  • Mukana ajan tasalla oleva, kattava kallioperägeologinen sanasto

Kirjan painos on loppunut, eikä sitä voi ostaa enää suoraan Seuralta. Jäljellä olevia kappaleita voi tiedustella Tiedekirjasta (Kirkkokatu 14, Helsinki).

Martti Lehtinen, Pekka Nurmi jaTapani Rämö (toim.) 1998. Suomen kallioperä: 3000 vuosimiljoonaa. Helsinki, Suomen Geologinen Seura ry., 375 s.

ISBN 952-90-9260-1